Męska męskość


Każdy z nas zarówno my kobiety jak i mężczyźni pragniemy dążyć do ideału, w oczach samych siebie ale chyba przede wszystkim w oczach naszej drugiej połówki. 
Potrafimy katować się dietami, tonami kremów wklepywanych dzień w dzień, kupujemy ekstra ciuchy, podążamy za trendami aż w pewnym momencie zapominamy o najważniejszym a mianowicie o byciu sobą.
Lecz czy na pewno nasze dążenie do ideału w oczach partnera/partnerki jest tym samym czego oczekuje i pragnie nasza druga połówka ?

Coraz częściej przekonujemy się że nasz obraz idealnych samych siebie mija się z obrazem ideału naszego partnera. Staramy się być idealni poprzez pewien schemat który kreuje się w mediach, filmach, książkach a nawet w teledyskach. Złudnie myśląc że kobieta o długich blond włosach, szczupłej figurze i z wielkim piersiami to marzenie każdego faceta. A faceci ? Oni również błądzą w kole stereotypów, otóż nie każdej z nas podoba się umięśniony facet z gęstymi włosami, który na swoje opalone ciało zakłada skąpe slipy by szczuć swoimi twardymi jak skała pośladkami plażowiczki w okresie urlopowym.

Do czego zmierzam, okazuje się że my kobiety oraz mężczyźni mamy złudny pogląd na nasze ciało oraz upodobania płci przeciwnej, a najzabawniejsze jest to że pomimo wiedzy na temat stereotypu idealnego wyglądu nadal trwamy w dążeniu do tych wyimaginowanych postaci.

Pewien instytut przeprowadził badania na grupie 6 tysięcy mężczyzn, zostali oni poproszeni o wypisanie według nich części ciała na które kobiety zwracają szczególną uwagę.
Jak nie trudno się domyśleć wielu z nich postawił na pierwszym miejscu biceps, pośladki, tors oraz umięśniony brzuch.
O to samo poproszono kobiety, miały one wypisać te części ciała które według nich są najbardziej pociągające w ciele mężczyzny.
Ja nie byłam zdziwiona gdy zobaczyłam odpowiedzi kobiet, ale zapewne wielu facetów przecierało oczy z niedowierzania że ich umięśnione brzuchy oraz twarde jak skała pośladki nie są na pierwszych miejscach. 

Co zatem wybrały kobiety ?
*Oczy
*Dłonie
*Usta
*Zarost
Dopiero na dalszych pozycjach znalazły się pośladki, nogi, barki, tors itp

Najśmieszniejsze jest w tym badaniu to, że te same odpowiedzi które podali mężczyźni podali homoseksualiści, więc facet kreuje swój ideał nie w oczach kobiet lecz w oczach kolegów gejów :)

Ile zatem jest męskości w mężczyźnie w oczach kobiet ?
To wszystko zależy oczywiście od indywidualnego podejścia kobiety, dla mnie facet typu maczo jest totalnie niemęski właśnie ten typ głównie kojarzy mi się z homoseksualistami :) Dla mnie facet jest męski w chwili gdy ma silne dłonie którymi zapewni mi bezpieczeństwo, staje się męski również wtedy gdy jest szarmancki, kulturalny, stanowczy, gdy kocha swoją rodzinę, szanuje kobiety, gdy w jego oczach widzę inteligencje a nie pojemniki po sterydach, gdy potrafi przeprosić, oraz w chwili słabości przyjdzie po pocałunek i czuły gest z mojej strony. A jeżeli chodzi o wygląd totalnie nie męskie jest dla mnie walenie tony żelu na włosy, solarium lub samoopalacz, mega obcisłe koszulki, rurki, oraz męskie stringi ! :)
Nawet te + 3 kg są w stanie podniecić kobietę bardziej niż wysmarowany samoopalaczem chłopczyk w białych szortach :)


Na mnie powyższy facet nie robi wrażenia, ale to oczywiście kwestia gustu :)

Ok ale każdy z nas ma trochę pierwiastka z płci przeciwnej, my kobiety nie boimy się trudnych wyzwań, potrafimy zmienić koło, być inżynierem na budowie czy też posiadać zawód mechanika, a mężczyźni ? Oni również potrafią zająć się dzieckiem, ugotować obiad, są świetnymi makijażystami, czy też projektantami mody damskiej.
Mieszanka naszych pierwiastków z pierwiastkami płci przeciwnej uzupełnia nas tak abyśmy byli w stanie poradzić sobie w praktycznie każdej sytuacji bez względu na posiadaną płeć.
Lecz co jeśli pierwiastek od płci przeciwnej zaczyna być dominujący ?



Ponieważ dzisiejszy temat dotyczy mężczyzn to właśnie ich opiszę.
Jak sami zapewne zauważyliście w dzisiejszych czasach widząc spacerującą parę trudno czasami odróżnić kto jest dziewczyną a kto jest chłopakiem, i to nie wcale dlatego że dziewczyna założyła luźniejsze spodnie lecz dlatego że chłopak ubrał zbyt obcisłe rurki.
Coraz częściej widujemy chłopców wyglądających jak dziewczęta, czasami trudno się domyśleć czy ten obok nas siedzący w autobusie człowiek to naprawdę dorosły facet a nie nie nastoletnia dziewczyna.
Nie jestem jakoś uprzedzona do tego typu rzeczy, lecz zaczyna mnie to powoli przerażać. Dlaczego ?
Cofnijmy się kilkadziesiąt lat wstecz, gdy to mężczyźni elegancko ubrani otwierali damą drzwi, gdy silnymi rękoma walczyli o nasz kraj, gdy na ulicy bez problemu odróżniano kobietę od mężczyzny, nawet gdy Coco Chanel wniosła na salony garnitury dla kobiet, one wciąż wyglądały w nich seksownie oraz kobieco, gdy mężczyzna jeździł na polowania i pisał miłosne listy swojej ukochanej, to czasy w których mężczyzna był bardzooo męski pomimo braku wielkich mięśni i opalenizny, oraz nie przebierał się w suknie swojej kobiety a jego włosy nie migotały od refleksów zrobionych u fryzjera.



Wyobraźcie sobie że przychodzi wojna i ci chłopcy w rurkach i z grzywką zasłaniającą oczy mieliby bronić naszego kraju przed zagładą ?! Dokładnie, lepiej byłby wziąć sznurek i samemu położyć kres swoim cierpieniom. Szczerze powiedziawszy bardzo prawdopodobne jest to że mężczyźni którzy teraz są w kwiecie wieku ( 40- 60 ) mieliby więcej wigoru niż ci 20 letni chłopcy w rurkach.



Łatwo zatem zauważyć skrajność która włada mężczyznami, oraz przez którą gubią swoją męskość którą my kobiety tak bardzo uwielbiamy.  
Zmęczenie pracą, trudami życia, zmarszczki, to mankamenty które w naszych kobiecych oczach również stanowią o męskości. Nie chcemy plastikowych lalek, pragniemy facetów z krwi i kości którzy potrafią być męscy, odpowiedzialni a zarazem czuli oraz opiekuńczy.









Źródła obrazków :
demotywatory.pl

5 komentarze:

Anonimowy pisze...

Teraz ciezko znalezc jakiegos normalnego chlopaka/mezczyzne. Polowa to geje albo wygladaja jak geje. Liczy sie dla nich wyglad bardziej niz dla dziewczyn, co zaczyna byc naprawde dziwne.. Juz sie boje co to bedzie za 10 lat..

Bliżej Zbliżeń pisze...

Miejmy nadzieję, że ta głupia moda zniknie i powróci na tych prawdziwych mężczyzn :)

Anonimowy pisze...

Bardzo dobry wpis - wg. mnie za dużo osób przesadza z wyglądem i ubiorem przez co niektórzy wyglądają wręcz śmiesznie. Można dbać o ciało i os siebie ale nie można robić z tego celu samego w sobie, a coraz częściej tak to wygląda.

PS.
Polecam wszystkim czytelnikom bloga jak i Tobie samej bardzo fajny projekt - Jak ocalić polskie porno? - gdzie pod linkiem Klik można przyłączyć się do akcji w celu wydania darmowego podręcznika o filmowaniu porno :)

Pozdrawia Stały czytelnik

Bliżej Zbliżeń pisze...

O projekcie już słyszałam ale powiem szczerze nie robi on na mnie większego wrażenia ponieważ to po prostu przetłumaczenie książki na polski język, wolę angażować się w akcje które faktycznie mogą przyczynić się do wielkiej seksualnej rewolucji u nas w kraju :) Polskie porno nawet gdyby przetłumaczonych zostało 10000 podobnych poradników nadal będzie kuleć przez kolejne 100, jak możemy zobaczyć w ostatnich latach jako naród straciliśmy formę w kręceniu dobrych filmów a o filmach porno już nie wspomnę ponieważ każda produkcja to wielkie dno :)

Anonimowy pisze...

Dlatego może ktoś kto przeczyta tan poradnik zacznie robić filmy na miarę naszych oczekiwań. Oby tak było czego wszystkim życzę.

Stały czytelnik

© Bliżej Zbliżeń, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena